شهدای دارالولایه سیستان زابل
شهدای زابل 
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان شهدای دارالولایه سیستان و آدرس shohadaysistan.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نام : محمود بارانی

نام پدر:اسماعیل

تاریخ تولد:۱۳۵۶

محل تولد:اکبر آباد

میزان تحصیلات :سیکل

شغل:نظامی (درجه دار)

تاریخ شهادت :۱۳۸۰/۳/۱۳

محل شهادت :سراوان

117

زندگینامه شهید

شهید محمود بارانی درسال ۱۳۵۶درروستای اکبرآباد بخش قرقری درخانواده ای کشاورزازتوابع شهرستان هیرمند دیده به جهان گشود مقطع ابتدایی وراهنمایی رادرزادگاهش به پایان رساندوموفق به اخذمدرک سیکل شد به خاطرعلاقه شدیدبه نظام وانقلاب داشت درنیروی انتظامی استخدام شد شهید درتاریخ ۱۳/۳/۸۰ ودردرگیری بااشراردرمنطقه ی ایدوچ سراوان به فیض شهادت نایل آمد

<<روحش شاد راهش مستدام ویادش گرامی با د>>

[ پنج شنبه 16 خرداد 1392 ] [ 10:12 ] [ زریافتی ]

 

 

 

 

شهید محمد صیادی

 

گروهبان‌یکم محمد صیّادی در سال ۱۳۴۵ در روستای ادیمی شهرستان زابل متولّد شد. تحصیلات خود را تا سوّم‌راهنمایی ادامه داد و پس از آن وارد ارتش جمهوری اسلامی ایران شد. محمد از اخلاق شایسته‌ای برخوردار بود و همیشه به زیردستان خود کمک می‌کرد و معتقد بود با سربازان باید دوست باشیم. 
او دوست داشت که مأموریت‌های خطّ مقدم را به او واگذار کنند و همواره آرزوی شهادت می‌کرد. محمد به برادران خود سفارش می‌کرد که در پایگاه‌های بسیج شرکت کنند و با رفتن به جبهه به یاری رزمندگان اسلام بشتابند. 
سرانجام این جوان ۱۹ ساله در تاریخ ۱۰/۱۰/۱۳۶۴ پس از دو سال حضور فعّال در جبهه در پادگان پَسْوِه بر اثر بمباران هوایی دشمن به فیض عظیم شهادت نایل آمد.

[ جمعه 27 ارديبهشت 1392 ] [ 16:45 ] [ زریافتی ]

شهید رضا دهمرده در سال ۱۳۴۵ در خانواده ای مذهبی متولد شد که همه خواهر و برادرهایش تحصیلات دانشگاهی داشتند و او تحصیلات خود را در زاهدان ادامه داد و همزمان با شروع جنگ تحمیلی که مصادف با دوره تحصیل دبیرستان  بود. او چندین مرحله از طرف بسیج به جبهه اعزام شد ویکبار هم مورد اصابت تیر مستقیم دشمن قرار گرفت و مجروح شد. البته خیلی از همسنگران و دوستانش در همان ایام شهید شدند که شهیدان محمد علی عبادی و احمد رخشانی ( پاسبان ) از صمیمی ترین دوستانش بودند.

 

او پس از جنگ تحصیلات دیپلم را در تهران به پایان رساند و استخدام ژاندارمری شد که بعنوان کادر پزشکی در بیمارستان ژاندارمری خدمت مینمود و با تشکیل نیروی انتظامی رضا با ادامه تحصیل در دانشکده افسری موفق به اخذ لیسانس حقوق قضایی گردید و بطور داوطلب به قرارگاه عملیاتی مرصاد در کرمان اعزام شد.

[ دو شنبه 14 اسفند 1391 ] [ 10:16 ] [ زریافتی ]

شهیدبزرگوارمهدی قدرت پناه دربیستم اسفندماه  1360درخانواده ای متدین ومذهبی وکشاورز درروستای ارباب ازتوابع شهرستان زابل دیده به جهان گشود،وی ششمین فرزندخانواده بود پنج سال بیشترنداشت که برادربزرگش به نام غلامرضا که درجه دارارتش بوددرسال 1365درجبه های حق علیه باطل به درجه رفیع شهادت نائل گردیدشهیدمهدی تحصیلات دوران ابتدایی رادردبستان امام جواد(ع)ودوران راهنمایی رادرمدرسه آیت الله طالقانی ده ارباب به پایان رساند وپس ازاخذ مدرک تحصیلی سیکل واردمقطع متوسطه دردبیرستان شهیدصادقی بنجارشد باتوجه به علاقه وافر به شغل نظامی درسال 1377به استخدام نیروی انتظامی درآمد 

 

مهدی جهت گذراندن دوران آموزش درجه داری به پادگان ثامن الائمه مشهد اعزام گردیدوپس ازگذراندن دوران آموزشی درتاریخ ۲۰/۱۲/۱۳۷۸به درجه گروهبان دومی نائل می گرددوبه دلیل علاقه زیادبه رسته راهنمایی رانندگی آن رسته راانتخاب وجهت گذراندن دوران تخصصی به پادگان شهید چمران کرج اعزام می گرددوپس ازگذراندن دوره آموزش تخصصی جهت ادامه خدمت به فرماندهی انتظامی استان  کرمان منتقل می گردد.

هنوز یکسال واندی ازخدمت وی درنظام نگذشته بود که درسال ۱۳۸۰به اصرار پدرومادرش اقدام به تشکیل خانواده نمود که ثمره ازدواجش یک دختر ۸ساله به نام زهرا ویک پسر۶ساله یه نام رضا می باشدوی سپس به پلیس راه ایرانشهر انتقال وقریب به ۸سال درایرانشهر خدمت نمود ودرتاریخ ۹/۱۰/۸۸بنا به درخواست شخصی به پلیس راه خاش منتقل شد وپس از۱۸روز انتقالی به خاش درساعت ۴۵/۱۹مورخ ۲۷/۱۰/۸۸درحالی که برای ایجاد امنیت وآسایش مردم منطقه درمحور خاش -زاهدان اعزام گردیده بود ودرهنگام مراجعت ازماموریت وتعویض شیفت در۴۷کیلومتری شهرستان خاش توسطاشرار مسلح به درجه رفیع شهادت نائل می شود  وپیکر پاک این شهید درگلزار شهدای روستای ارباب درجوار آرامگاه برادرشهیدش غلامرضا به خاک سپرده شد-روحش شاد


 

[ یک شنبه 13 اسفند 1391 ] [ 15:0 ] [ زریافتی ]

 

[تصویر:  1358663494_4_8ab4496825.jpg]

محمد دهباشی در سال 1353 در یکی از روستاهای شهرستان زابل دیده به جهان هستی گشود. تحصیلاتش را تا پایه دوم راهنمایی ادامه داد؛ ولی به دلیل وضع نامناسب مالی مجبور به ترک تحصیل و برای تأمین امرارمعاش خانواده وارد بازار کار شد. دهباشی برای گذراندن دوران مقدس سربازی به عضویت نیروی انتظامی درآمد و در پادگان های شرقی کشور مشغول انجام وظیفه شد.
دهباشی فردی پرتلاش، باصداقت و درکارهای خیر همیشه پیش قدم بود. نماز را سعی می کرد در اول وقت به جای آورد. همواره کتاب های دینی و مذهبی را مطالعه می کرد. به خواندن قرآن اهمیت بسیاری می داد و همیشه به نیازمندان و مستمندان کمک می نمود. همیشه دوستان و خانواده را به پیروی از ولایت فقیه سفارش می کرد. او همیشه به یاد خداوند بود و می گفت: خدا مشکل گشای همه است. سرانجام در تاریخ 21/7/1373 در منطقه کنارک در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ در سن 20 سالگی به فیض عظیم شهادت نایل آمد. 

کتاب کبوتران بهشتی جلد 6، صفحه:46،
 
[ دو شنبه 27 بهمن 1391 ] [ 6:30 ] [ زریافتی ]

 

غلام علی رحمی در سال 1338 در روستای کرباسک زابل دیده به جهان هستی گشود. تحصیلاتش را به دلیل مشکلات مالی تا پایان دوره راهنمایی ادامه داد و همزمان، به کار کشاورزی نیز می پرداخت. در اوج جوانی به عضویت ژاندارمری سابق درآمد تا خدمت نظام را به پایان برساند. او در طول مدت خدمت سربازی فداکار، شجاع و شیفته خدمت بود.
رحمی، انسانی مؤمن و مقیّد به فرایض، گشاده رو، متبسّم و در امور خیریه و خدمت به دیگران پیش قدم بود. در مراسم مذهبی شرکت فعال داشت و به انقلاب و امام عشق می ورزید. رفتار و گفتار او بیانگر آمادگی وی برای شهادت بود و پیوسته به حمایت از انقلاب و اطاعت از امام سفارش می کرد. سرانجام در شهریور سال 1359 در منطقه ایرانشهر و در درگیری با اشرار و سوداگران مرگ در سن 21 سالگی به فیض عظیم شهادت نایل آمد. 

کتاب کبوتران بهشتی جلد 6، صفحه:4
[ دو شنبه 30 بهمن 1391 ] [ 6:30 ] [ زریافتی ]

 

[تصویر:  1359008655_4_e5e4bcee15.jpg]

علیجان سرگزی به سال 1323 در یکی از روستاهای شهرستان زابل پا به عرصه وجود نهاد. پس از گذراندن دوران ابتدایی به همراه خانواده از روستا به شهر آمد. پس از طی دوران سربازی به استخدام نیروی انتظامی درآمد و به زاهدان انتقال یافت. پشتکار، جدیّّت، ایثار و بصیرت از ویژگی های ممتاز وی بود.
عشق و ایمان به نظام مقدس جمهوری اسلامی چنان در وجودش رسوخ کرده بود که سر بر کف به استقبال شهادت می رفت. نصایح و توصیه هایش به خانواده و اهل محل و مسجد و همکاران بیانگر بصیرت دینی اوست. حضور در نماز جماعت و جمعه، صله رحم و آرزوی شهادت در همه حال ، به خصوص در تعقیبات نماز، درس های آموزنده زندگی اوست.
سرانجام روح پاکش در درگیری با عده ای قاچاقچی به جوار حق پرکشید و شمع وجودش که عمری در عشق به مولایش اباعبدالله می سوخت، با وصال یار، به خاموشی گرایید. 

کتاب کبوتران بهشتی جلد 6، صفحه:62
[ دو شنبه 24 بهمن 1391 ] [ 15:37 ] [ زریافتی ]

 

[تصویر:  1359008531_4_cf037318aa.jpg]

محمد کودکی مهربان و متدین بود، او در شهرستان زابل دیده به جهان گشود و در سایه دستان پینه بسته پدر پرورش یافت.
محمد آموختن علم را در سن 7 سالگی آغاز کرد و تا پایان سال چهارم دبیرستان به تحصیل پرداخت. سارانی سپس همراه و همسفر خود را یافت و ازدواج کرد آن گاه به استخدام نیروی انتظامی درآمد و با درجه ستوان سوم در ایرانشهر به مبارزه با اشرار و سوداگران مرگ پرداخت.
او سرانجام در تاریخ 12 آبان 1378 شوکران عشق الهی را نوشید و در عرش الهی سکنی گزید. از او 4 فرزند به یادگار ماند. 

کتاب شهیدان کویر
[ دو شنبه 31 اسفند 1391 ] [ 15:37 ] [ زریافتی ]
.: Weblog Themes By salehon :.

درباره وبلاگ

مقرسایبری شهدای دارالولایه سیستان ما شهیدان جنون بودیم از عهد قدیم سنگ قبر ماست دریا، نقش قبر ما نسیم شهر ما آن سوی آبی هاست، دور از دسترس شهر ابراهیم ادهم، شهر لقمان حکیم اندکی بالاتر از آبادی تسلیم محض صاف می آیی سر کوی صراط المستقیم خاک آن عرشی ست، گل هایش زیارت نامه خوان سنگفرش آسمانش بال های یا کریم شهر ما آبادی عشق است - اما عشق چیست؟ - عشق یعنی نوح و ابراهیم و عیسی و کلیم عشق یعنی «قاف » و «لام » قل هو الله احد عشق یعنی «باء» بسم الله رحمن رحیم
موضوعات وب
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 303
تعداد نظرات : 14
تعداد آنلاین : 1

به این سایت رأی بدهید